Dla konsultantów

Nie oglądaj się na innych ludzi. 
Nigdy nie brakuje "dobrych doradców" ale ostatecznie, Ty decydujesz, kogo chcesz słuchać.



Jak znaleźć ludzi  i zmotywować ich do działania ?

Zapraszam Ciebie na mini warsztat "sam na sam ze sobą i dla siebie " na temat :
Jak znaleźć ludzi  i zmotywować ich do działania 

Napisz, jakie działania musisz podjąć, by znaleźć ludzi do swojego zespołu ?

............................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
Wybierz z nich 4 kluczowe działania

...................................................
...................................................
...................................................
...................................................

przykład : jedna z odpowiedzi brzmi : "minimum 5 rozmów dziennie "
i do tego tematu : "minimum 5 rozmów dziennie " odpowiadasz na  poniższe 4 pytania :

1.Z jakiego powodu odkładałem/odkładałam to na później ? 
Jakie cierpienia łączyłem/ łączyłam z tym działaniem ?

...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
2.Jakie miałem/miałam przyjemności dzięki temu, że tego nie robiłem/robiłam ?

...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
3. Jaką cenę zapłacę, jeśli nie zmienię się teraz? 
Wyobraź sobie "czarny scenariusz" i to jak będziesz się czuć, jeśli nie podejmiesz działań w kierunku realizacji swoich      celów  i jeśli nic nie zmienisz w swoich dotychczasowych działaniach
  

.................................................
...................................................
...................................................
...................................................
4.Lista przyjemności, jakich doświadczę, jeśli natychmiast podejmę się tego działania :

.................................................
...................................................
...................................................
...................................................

Gdy już przerobisz "minimum 5 rozmów dziennie " , zajmujesz się w taki sam sposób kolejną kluczową rzeczą związaną ze znalezieniem ludzi do zespołu .

Na końcu WNIOSKI : 
Co przestaję robić ?
................................................
...................................................
...................................................
...................................................
Co nowego zaczynam robić ?
Jakie kluczowe zmiany wprowadzę do swojego działania?
................................................
...................................................
...................................................
...................................................

JAK MOTYWOWAĆ LUDZI ?
Zamień pytanie JAK na PO CO ? 
Jakie korzyści Ty i jakie korzyści będą mieli inni ludzie z działań, do których chcesz  ich zachęcić ?
Po co mieliby się "wysilać "?


Jakie działania musisz podjąć, by zmotywować ludzi ze swojej grupy do działania ? 
................................................
...................................................
...................................................
...................................................

Odpowiedz sobie na pytanie dotyczące Twojego motywowania 
Jakie rzeczy powinienem/powinnam zrobić
Jakie działania muszę podjąć, by zmotywować  ich do działania ?
Wypisz najważniejsze/kluczowe :
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
i odpowiedz na pytania :
1.Z jakiego powodu odkładałem/odkładałam to na później ? 
Jakie cierpienia łączyłem/ łączyłam z tym działaniem ?
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
2.Jakie miałem/miałam przyjemności dzięki temu, że tego nie robiłem/robiłam
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
3. Jaką cenę zapłacę, jeśli nie zmienię się teraz? 
    Wyobraź sobie "czarny scenariusz" i to jak będziesz się czuć, jeśli nie podejmiesz działań w kierunku realizacji swoich celów 
    i jeśli nic nie zmienisz w swoich dotychczasowych działaniach
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
4.Lista przyjemności, jakich doświadczę, jeśli natychmiast podejmę się tego działania :
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................

Cokolwiek chcesz wdrożyć w grupie do działania, do czegokolwiek chcesz przekonać innych ludzi - najpierw zastosuj to do siebie.
Najpierw Ty to zrób, potem opowiedz o tym innym i zachęć ich do tego poprzez pokazanie im korzyści, jakie będą z tego mieć dla siebie. 






          

Chcesz awansować?

Znajdź powody, dla których inni ludzie chcieliby z Tobą współpracować.

Jakiś czas temu awansowałeś i osiągnąłeś poziom procentowy w Oriflame. 

Zaczynasz się jednak denerwować, bo nie idzie Ci tak jak  myślałeś.

Mimo, że się starasz, to nie masz u siebie nikogo, kto  chciałby działać i zaczynasz się zastanawiać, czy potrafisz  wykreować liderów w swoim zespole. 

Mimo że wyobrażasz  sobie siebie na poziomie 24 %, to jednak przez to, że ludzie rezygnują i nie są zainteresowani dalszym rozwojem, wizja Twojego awansu staje się  bardzo odległa. 

Co możesz zrobić, żeby awansować dalej ?

Zapraszam Cię na mini warsztat "sam na sam ze sobą"  

Odpowiedz sobie na pytania, przemyśl i wykorzystaj dla siebie tak, aby Cię wspierał.

Pomyśl o wszystkim, co Cię spotyka, że jest dokładnie takie jakie ma być .

I że jesteś dokładnie w takim miejscu i tak długo, dopóki nie dokonasz zmian w sobie i w swoim sposobie działania. 

To, czego doświadczasz w życiu, pokazuje Ci Twoją własną miarę zasługiwania 

dla Siebie samego. Dostajesz dokładnie to, o co podświadomie prosisz.

Chcesz wejść na wyższy poziom ?

Wejdź na wyższy poziom najpierw sam ze sobą. 

Skupiaj się na celu, na rozwiązaniach i na tym, na co masz wpływ. 


 

 


Przeskok na następny poziom zależy od Ciebie, bo tylko Ty decydujesz czy wyciągniesz wnioski z  dotychczasowych działań. Tylko Ty decydujesz, czy będziesz obwiniać  innych czy zadasz sobie parę pytań, które zmuszą  Cię do myślenia i wprowadzenia zmian w sobie i zmian w  swoim podejściu i w działaniu.

 Nazwijmy to "rośnięciem".
 Poziomy rosną - Ty też  musisz urosnąć tak, 
 aby być "większym" niż poziom,  na którym jesteś aktualnie
 i aby potrafić stawić czoła  kolejnym, większym wyzwaniom.

POMOCNE PYTANIA:
1. Co dobrego przyniosło mi to,że zatrzymałem się na tym poziomie i nie awansuję wyżej ? …………………………….

2. Czego się z tego nauczyłem ? …………………………….
3. Co należy poprawić ? …………………………….
4. Co  zacznę robić, aby awansować na kolejny poziom i aby wszystko zaczęło się dziać po mojej myśli? …………………………….
5. Co przestanę robić, aby awansować na kolejny poziom i aby wszystko zaczęło się dziać się po mojej myśli? …………………………….
6. W jaki sposób mogę cieszyć się życiem, robiąc to, co konieczne, aby wszystko zaczęło się dziać po mojej myśli?……………………………
I kolejne pytania :
 Co oznacza dla mnie słowo Lider ? …………………………….
Jaka jest moja wizja Liderów, których chcę mieć w swoim zespole?
…………………………….
…………………………….


Czy swoim myśleniem, postawą i działaniem reprezentuję lidera, jakiego chciałbym mieć u siebie ?
…………………………….

…………………………….

Pierwszym liderem, którego chcę wykreować JESTEM JA .


Chcesz zmieniać innych ? 
Zacznij od siebie. 

Nie musisz być ideałem, by tworzyć zespół liderów ale musisz podążać drogą lidera, by „rosnąć” i być przykładem dla innych.
Stwórz wizję Lidera jakim chcesz się stawać.
…………………………….
…………………………….

Określ cel dla siebie i ludzi, którzy dołączą do Ciebie.
…………………………….
…………………………….

Jaka jest wymarzona wersja Ciebie ?
…………………………….
…………………………….
Jak wygląda wymarzony dzień z Twojego życia ?
…………………………….
…………………………….


Gdy Ty wiesz dokąd idziesz ludzie wiedzą dokąd mogą dojść razem z Tobą.

Twoje emocje mają wpływ na to, czego doświadczasz. 
Nie denerwuj się na siebie za to, że tyle czasu jesteś na tym samym poziomie i że nie idziesz do góry, bo to na pewno nie przyspieszy Twojego awansu.
Jeśli się złościsz, niecierpliwisz, martwisz, wątpisz , to przyciągasz sytuacje, które będą Ci przynosiły jeszcze więcej złości, zniecierpliwienia i zwątpienia.
Boisz się, przewidujesz smutne scenariusze czy skupiasz się na celu, do którego dążysz i wzmacniasz go swoimi myślami, za którymi idą określone emocje?

Martwisz się, narzekasz - emanujesz energią słabości.
Czujesz ekscytację, spodziewasz się najlepszego - emanujesz energią siły.
Twoje oczekiwania i emocje wpływają na to kogo spotykasz i jak się spotykasz.

Przypomnij sobie siebie, gdy byłeś na starcie i Twój aktualny poziom wydawał Ci się wtedy taki odległy ! A jednak zrobiłeś to !!! Pokonałaś ten dystans. Jak to się stało ? Co takiego myślałeś i robiłeś, że osiągnąłeś ten poziom? Napisz swoje myśli i działania, które doprowadziły Cię do tego celu. Co złożyło się na ten sukces?

Myśli, które doprowadziły mnie do awansu na  aktualny poziom:
………………………………………
………………………………………

Działania, które doprowadziły mnie do awansu na  aktualny poziom:

………………………………………
………………………………………


 Przypomnij sobie siebie i swoje emocje z tamtego czasu, gdy świętowałeś swój sukces. 

Jak się wtedy czułeś? Czy potrafisz sobie wyobrazić jak Twoi konsultanci osiągają ten poziom ? I czy potrafisz sobie wyobrazić jak Ty i ludzie z Twojego zespołu wspólnie sięgacie po kolejne poziomy?

Jeśli aktualnie nie masz z kim pracować, to postanów, że znajdziesz nowych ludzi, którzy będą chcieli działać razem z Tobą. 

Nie mieszkasz na bezludnej wyspie!

Gdy masz nowe osoby, zadbaj o to, by poznały Twojego Lidera, Dyrektora i innych ludzi sukcesu, i by ładowały się waszą pozytywną energią i wiedzą tak często jak to możliwe.

Ponieważ sam osiągnąłeś określony poziom, możesz powiedzieć: " Ja to zrobiłem, Ty też możesz. Wiem jak to się robi i mogę Cię tego nauczyć."

Wyznacz sobie cel, że pomożesz teraz swoim ludziom osiągać coraz wyższe  poziomy.
I określ dokładnie ilu osobom chcesz w tym pomóc.

Im więcej ludzi w Twoim zespole będzie awansować, tym wyższe poziomy Ty będziesz osiągać.
Skup się na ludziach, którzy nie tylko mówią ale robią. 
Nie tylko robią ale myślą. 
Nie tylko myślą ale też czują.
Nie tylko czują ale też chcą zarabiać dobre pieniądze.
Bo dobrze jest budować zespół w oparciu o inteligentnych ludzi z pasją, którzy są życzliwi i ambitni. Bo dobrze jest otaczać się ludźmi wartościowymi.

Wymyśl sobie swój wymarzony zespół .
Mój wymarzony zespół jest :
…………………………………
…………………………………


Działaj a pojawią się ludzie. Spotkasz ich. Nie daj się nabrać i nie rezygnuj  tylko dlatego, że nie trafiłeś do tej pory na ludzi, którzy chcą z Tobą bliżej współpracować .
Nie zmienisz ludzi, którym się nic nie chce i którzy bez narzekania i bierności nie potrafią żyć. Nie trać czasu na malkontentów, nie pomagaj nikomu na siłę.

POMOCNE PYTANIA


Jakie działania są kluczowe i których będę robić więcej/częściej, by awansować na kolejny poziom ?

……………………………..
……………………………..

……………………………..

Co nowego zacznę robić, by awansować na kolejny poziom ?


……………………………..

……………………………..

……………………………..

Co przestanę robić, by awansować na kolejny poziom ?
……………………………..
……………………………..
……………………………..

CO JESZCZE ?

DOCEŃ TO, CO OSIĄGNĄŁEŚ DO TEJ PORY 

Jak zmieniło się Twoje życie ?
 ……………………………..
……………………………..

Jak zmieniłeś się Ty ?
 ……………………………..
……………………………..
Co zyskałeś ?
 ……………………………..
……………………………..

Z czym się pożegnałeś ?

……………………………..
……………………………..

Z czym się przywitałeś ?
……………………………..
……………………………..


Zrób listę rzeczy, których się nauczyłeś działając od momentu startu do teraz
……………………………..
……………………………..
……………………………..
……………………………..


Zrób listę swoich dotychczasowych sukcesów.
……………………………..
……………………………..
……………………………..
……………………………..


W JAKI SPOSÓB MYŚLISZ O LUDZIACH, KTÓRYCH ZAPRASZASZ DO SWOJEJ GRUPY?

Na ile chcesz poznać tych ludzi? Poznać ich sytuacje, historie ?
Czy wiesz czego się boją, czego chcieliby w życiu uniknąć?
Czy wiesz, co jest ich największą pasją, marzeniem ?
 Czy wydobywasz z nich informacje, które są potrzebne do Twojego awansu czy masz intencję prawdziwego poznania i zrozumienia ich ?
Czy rozmawiając z ludźmi myślisz tylko o sobie, tylko o nich, czy masz wizję waszego wspólnego sukcesu?
Myśl zawsze o korzyściach dla siebie i dla innych. Równocześnie.

Zamiast mówić :
"Nie wiem dlaczego, nie potrafię wykreować lidera, pomimo wielu prób" 
 możesz powiedzieć:
"Nie wiem dlaczego nie potrafiłem do tej pory wykreować lidera ale to nie oznacza, że się do tego nie nadaję albo że nie potrafię". 
"Do tej pory nie wykreowałem lidera ale to nie oznacza, że nie wykreuję liderów w przyszłości."

NIE MOTYWUJ LUDZI, ABY DOSTRZEGLI TO, CO TY widzisz w Oriflame, bo to dla nich nie jest istotne - innych ludzi nie obchodzą Twoje powody, pomóż im znaleźć ich powody, dla których mieliby robić Oriflame razem z Tobą.

Dowiedz się, jakie mają potrzeby, jakie mają marzenia, co lubią, czego nie lubią, i wówczas możesz pokazać im, że współpraca z Tobą może rozwiązać ich problemy i dać korzyści.

Oriflame jest naszym partnerem biznesowym, firmą która daje nam wysokiej jakości produkty, system o unikatowych możliwościach kariery i zarabiania ale zapraszasz ludzi do Siebie. Zapraszasz do swojego zespołu .

DLACZEGO ludzie mieliby dołączyć właśnie do Ciebie?
Napisz powody, dla których współpraca z Tobą jest interesującą propozycją dla innych ludzi

PYTANIE:
Jakie korzyści wynikają z tego, że ktoś dołącza właśnie do mnie :
……………………………..
……………………………..
……………………………..
……………………………..

Ludzie mówią Nie. Mają do tego prawo. 
Ludzie rezygnują. Mają do tego prawo.
Najważniejsze jest to, na co Ty się zdecydujesz.
Czy zakładasz rezygnację w razie niepowodzeń czy wytrwałość pomimo niepowodzeń.
Twój cel może wydawać się odległy z powodu rezygnacji i odmów innych ludzi ale możesz go przybliżyć skupiając się na tym, co masz do zrobienia TERAZ, aby do niego dojść. I ZRÓB TO. TERAZ.





Nie nie znaczy NIGDY a TAK nie znaczy ZAWSZE 



czyli : jak rozmawiać z ludźmi ?
  

Zamiast skupiać się na tym, CO powiedzieć i JAK porozmawiać, skup się na tym PO CO chcesz rozmawiać? 
Jaki jest długofalowy cel Twoich działań i jaki masz teraz cel spotykając się z tą osobą ? 
Zdecyduj czy chcesz pozyskać ludzi na chwilę czy do długofalowej współpracy ?
Stwórz wizję życia, którym chciałabyś żyć. 
Życia, w którym jesteś zadowolona z siebie i w którym jesteś szczęśliwa.
Pomyśl : Kim chcesz być za rok, za dwa lata za 10 lat? 
Jak miałby wyglądać wymarzony dzień Twojego życia? 
Jak Ty w nim wyglądasz ? Co myślisz o sobie? Co myślisz o innych ludziach? Co w  idzisz dookoła? Czym się zajmujesz ? W jaki sposób spędzasz czas? 
Oriflame daje Ci możliwości zarabiania pieniędzy na zaspokojenie materialnych potrzeb, dzięki czemu możesz przestać się martwić o pieniądze i o swoją przyszłość. Możesz żyć bez ciągłego strachu o brak kasy. Bo w Oriflame możesz zarabiać coraz więcej promując wysokiej jakości produkty po przystępnej cenie i pomagając innym ludziom w tworzeniu źródła pasywnego dochodu dzięki Drodze do Sukcesu Oriflame.
Gdy zorganizujesz sieć sprzedaży, to Twoje dochody będą przewidywalne i będziesz mógł się na nich oprzeć. 
Na razie zaczynasz. Jesteś na początku drogi - aby dojść do poziomu DYREKTORA i dalej - potrzebujesz LUDZI, którzy pójdą razem z Tobą. Dlatego tak ważne jest każde spotkanie, dlatego tak ważna jest każda rozmowa. Aby nie była bitwą na argumenty ale by była inspirująca i budująca.

Skup się na tym, by poznać motywy i potrzeby innych  ludzi 

Jeśli ludzie zadają Ci pytanie: „dlaczego mieliby tu kupować a nie gdzieś indziej” , 
to najpierw sam sobie odpowiedz: DLACZEGO ja kupuję w Oriflame?

Wypisz przynajmniej 7 korzyści dla których warto jest  kupować produkty Oriflame jako klient.
Wypisz przynajmniej 7 korzyści dla których warto jest kupować produkty Oriflame jako konsultant.

Napisz dlaczego Ty tutaj jesteś i z jakiego powodu ludzie mieliby kupować u Ciebie i współpracować z Tobą ? Jakie będą mieli korzyści z tego, że zdecydują się właśnie na Ciebie ?
Co Cię wyróżnia lub czym chcesz się wyróżniać?

Jeśli Ci mówią : „bo tam mamy sprawdzone i się do nich przyzwyczailiśmy” - to jest w tym zawarty taki dyżurny argument, który mają zawsze w zanadrzu, tak na wszelki wypadek. Mogą mówić, że kupują coś, co już mają SPRAWDZONE i że są  PRZYZWYCZAJENI ale mogą równie dobrze powiedzieć coś innego. Możesz zapytać : Czy tylko o to chodzi czy o coś jeszcze ? 
Czy jest jeszcze jakiś powód dla którego ……?
Gdy dowiesz się o co mu na prawdę chodzi możesz skorzystać z któregoś z poniższych pytań:
”Czy gdyby się okazało, że jest inaczej niż myślałeś, ponieważ…,to czy wówczas chciałbyś…?
„ Co musiałoby się wydarzyć, żebyś zmienił zdanie?”
„Czy chcesz wiedzieć dlaczego ja zmieniłem zdanie i co mnie przekonało do Oriflame ?

Nie zastanawiaj się nad argumentami w trakcie rozmowy, bo wówczas nie usłyszysz tego, co mówią. Zamiast skupiać się na mówieniu, słuchaj, zrozum punkt widzenia Twojego rozmówcy  i PYTAJ .
Pytaj, aby dowiedzieć się, co lubią czego nie lubią, dlaczego kupują tam a nie gdzie indziej, dlaczego kupują to, co kupują i co musiałoby się wydarzyć, aby zdecydowali się na zmianę swoich dotychczasowych wyborów. Jednocześnie zaakceptuj ich wybory i nie naciskaj, by koniecznie skorzystali z tego, co ty im teraz proponujesz. Cenniejsze są długofalowe relacje a nie krótkofalowy zysk choć ten też możesz mieć, jeśli skupisz się na potrzebach drugiej osoby.
Pamiętaj : 
Nie nie znaczy NIGDY a TAK nie oznacza ZAWSZE 


PYTANIA, które mogą Ci się przydać podczas rozmowy handlowej :

1. Prawdopodobnie są jakieś powody Twojego wahania się. Czy mógłbym zapytać: JAKIE ?
2. Czy są jakieś inne powody ?
3. Przypuśćmy, że przekonałeś się, że …….. to czy wówczas chciałabyś spróbować ?
ostatecznie : 
Co mogłabym zrobić, abyś zechciała ?


„ ZA DROGIE” :
„ rozumiem, że chcesz wiedzieć skąd ta cena ?”
„ o ile za drogie ?” 
„ jaką ten produkt musiałby mieć cenę, byś chciała go kupić?”
„z czym porównujesz?”

SIŁA PYTAŃ 
Dlaczego dzieci zadają OTWARTE PYTANIA ?
Bo one chcą wszystko wiedzieć.
Dlaczego dorośli zadają PYTANIA ZAMKNIĘTE?
Bo myślą, że wszystko już wiedzą .

O co chodzi z tymi pytaniami zamkniętymi i otwartymi?
Pytanie zamknięte, to takie pytanie, na które może być tylko odpowiedź : TAK lub NIE .
Pytanie zamknięte:
„ Czy używasz kosmetyki do pielęgnacji twarzy ?” 
„Czy lubisz się malować?”

Pytanie otwarte :
„ Jakich kremów używasz do pielęgnacji twarzy?”
„ Co jest dla Ciebie najważniejsze w kosmetykach?”
„ Na co szczególnie zwracasz uwagę, gdy decydujesz się na zakup ?”

Jedną z najgorszych rzeczy, którą możesz zrobić w rozmowie handlowej, to „ TAK, ALE ….”
wówczas zaczynacie sobie nawzajem udowadniać swoje racje a to nie kończy się dobrze - zawsze ktoś musi przegrać tę bitwę na słowa a przecież nie o to chodzi.
Chodzi o to, by osoba po rozmowie z Tobą poczuła się lżejsza, atrakcyjniejsza, zainspirowana
i aby była na TAK na Ciebie i chciała się z Tobą spotkać następnym razem.
Bądź z ludźmi otwarty na nich i słuchający ich. Zamiast oceniać ich wybory staraj się je zrozumieć, zaproponuj dodatkowe rozwiązania i korzyści.

Jest też metoda zwana BUMERANG - polega ona na tym, że na każdy argument odpowiadasz :
„ I właśnie dlatego, że ….”

Podsumowując :
Najpierw zdecyduj czego chcesz - stwórz wizję.
Tworzysz swoją firmę, która ma zapewnić Ci długofalowe zyski - nie szukasz jednorazowych klientów ale budujesz długofalowe relacje
Tworzysz swoją markę - Twoje imię i nazwisko, to Twoja marka. Czym chcesz się wyróżnić? W czym chcesz się specjalizować ?
Postaw na swój rozwój. Bądź głodna wiedzy i wykorzystuj ją od razu w praktyce, by sprawdzić co dla Ciebie działa a co nie.
W obliczu problemu zadaj sobie pytania :
1.Co dobrego przyniosła mi ta sytuacja?
2.Czego się z niej nauczyłem ?
3.Co należy poprawić ?

4.Co  zacznę robić, aby nie powtórzyć tego znowu i aby wszystko zaczęło się dziać po mojej myśli?
5.Co przestanę robić, aby nie powtórzyć tego znowu i aby wszystko zaczęło się dziać po mojej myśli?
6.W jaki sposób mogę cieszyć się życiem, robiąc to, co konieczne, aby wszystko zaczęło się dziać po mojej myśli?


Gdy ludzie uwierzą, że możesz im pomóc zdobyć to, czego pragną, podążą za Tobą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz